Következő Családállító csoportok
Csoportos Családállítás
ÁLLÍTÓKÉNT:
A folyamat egy rövid beszélgetéssel kezdődik ahol konkretizáljuk a témát és azt az irányt amerre elfogunk indulni az állítás során. Ezek után a képviselők segítségével megjelenítheted a térben a kérdést ami foglalkoztat. A folyamat során ráláthatsz azokra a transzgenerációs vagy karmikus mintázatokra amelyek a problémád gyökér okai lehetnek. A megoldás felé vezető úton ezeket az okokat együtt feltárjuk és kioldjuk, hogy a saját életedet tudd élni. Egy folyamat hossza, kb 1.5-2 óra. Egy ilyen napon 4-5 állítás is történik. A többi állításban képviselőként vehetsz részt, ha kiválasztanak.
KÉPVISELŐKÉNT:
Minden képviselet amire kiválasztanak, rólad is szól. A saját önismereti munkádban nagyon sokat tud hozzáadni egy-egy családállítói nap. Hiszen megfigyelheted, hogy hogyan vagy azzal a családodban akinek a szerepére kiválasztottak. Ráláthatsz arra is, hogy az állító témája, hogy jelenik meg a te életedben, ennek a folyamatnak melyik fázisában vagy.
EGYÉNI Családállítás
A családállításnak létezik egyéni formája is, ahol a képviselőket kövekkel, papírlapokkal, projektív tárgyakkal személyesítjük meg. Ez a verzió nagyobb intimitást kínál, ezért azoknak (is) ajánlom akik a témájukkal még nem mernek egy csoport előtt megnyílni. Az állítói tér, csodálatos módon a tárgyakon keresztül is működik. Személyes kedvencem ez a forma, hiszen gyakorta nyúlok hozzá akkor, is ha valaki egyéni folyamatba jár hozzám. Egy ilyen folyamat hossza kb. 2 óra amibe beletartozik a téma átbeszélése, és az állítás.
Ti mondtátok
A CSALÁDÁLLÍTÁSRÓL
Bert Hellinger volt az aki nyugati terapeuták között elsőként figyelt fel arra, hogy a családokban szigorú rend uralkodik, és hogy az egyén problémáját gyakran ennek a rendnek a megsértése okozza.
A SORS:
Szondi Lipót 1937-es Sorsanalízis c. művében azt a feltevést tette, hogy a sors nem más, mint a bennünk lévő ősöktől származó választási kényszer, - a szerelem, barátság, hivatás, élet és halál tekintetében. A legújabb DNS kutatások már bizonyítják: nem csak biológiai örökséget, hanem traumák lenyomatát is tartalmazza az örökítő anyag. A választásainkban tehát ezeknek az öröklött tényezőknek vagyunk kiszolgáltatva. Hellinger és Szondi is a kényszersors rabságát állítják szembe a választott sorssal vagyis a szabadsággal. A szabadság elérése pedig csak úgy lehetséges, ha a maga a kényszersors tudatosításra és oldásra kerül a családi rendet tiszteletben tartva. A lényegi különbség kettejük felfogásában az, hogy amíg Szondi a kényszersorsra úgy tekint mint, hogy az az ősöktől felénk irányulva hat, addig Hellinger azt mondja, hogy mi magunk vállaljuk át ezeket a nehéz sorsokat, a családunk iránti hűségből és szeretetből. Tehát, A népünkhöz, a klánunkhoz, a családunkhoz, a szüleinkhez való tartozás tudattalan szeretete kényszerít önsorsrontó cselekedetekre. Hellinger élete tapasztalati, és terápiás munkássága eredményeként dolgozta ki a Családfelállítás módszerét, megalkotta a családi szeretet alaptörvényeit:
1. AZ ODATARTOZÁS JOGA
Mindenki aki a családhoz tartozik, az oda tartozik. Nem távolítható el erkölcsi megfontolásból, nem tagadható ki, nem felejthető el fájdalomból, vagy bármi más okból. Ide tartoznak a testvérek, féltestvérek, meg nem született gyermekek (abortusz vagy vetélés miatt). A szüleink, nagyszüleink, dédszüleink és azoknak testvérei. Vérszerinti rokonok közül nem tartoznak ide az unokatestvérek és a távolabbi rokonok. Ide tartoznak viszont azok, akiknek valamilyen hatása volt a családunkra élet és halál kérdésében. Tettesek és áldozatok háborúban, erőszakban, anyagi veszteségben. Felmenőink előző fontos szerelmei, házassága. Ide tartozik továbbá a meg nem született ikertestvér is.
2. A HELY TÖRVÉNYE
Mindenkinek megvan a saját helye a rendszerben, és csak ott élhet teljes és boldog életet. Az élet fentről lefelé áramlik a szülőtől a gyerek felé. Akik előbb itt voltak, azokat tisztelet illeti. Ez a törvény gyakran ott sérül, hogy a gyerek aktívan beavatkozik szülei életébe, házasságába. Olyan terheket visz, amelyek nem az ő feladatai. Ilyenkor az történik, hogy a gyerek “felemelkedik” a nagyszülei helyére, hiszen saját szüleit kezeli gyermeknek. Ekkor nem tudja a saját életét élni, gyökértelen és feszült lesz, ami számos deficitben nyilvánul meg az életében. Az érkezési sorrend is fontos: a testvérek és párkapcsolatok tekintetében időrendi sorrend van. A testvérek tekintetében azok is számítanak, akik nem születhettek meg, vagy korán meghaltak. Tehát ha pl, az érkező gyermek előtt volt két meg nem született gyermek, akkor a gyermek sorrendben “csak” a harmadik lesz és nem az elsőszülött.
3. KIEGYENLÍTŐDÉS TÖRVÉNYE
A családokban létezik egyfajta csoportlelkiismeret, ami azt jelenti, hogy ha korábban egy felmenővel valami életbevágóan rossz történt, akkor egy utód azt szeretné majd kiegyenlíteni. Ez akkor is így lehet, ha nem is ismerte az illetőt. Egy későbbi családtag tudattalan szeretete vállalja a sors azonosságot ezzel a felmenővel. Ekkor valakinek akár érthetetlen módon alakul rosszul az élete vagy betegszik meg. Ilyenkor fontos az átvett sors tudatosítása és kioldása. Ide tartozik még az egyenrangú kapcsolatok adok-kapok egyensúlya is. Minden kapcsolatot az adok-kapok egyensúlya tartja fenn. Viszont a rosszból egy kicsit mindig kevesebbet, a jóból egy kicsit mindig többet adok vissza, különben az arányok eltolódnak, ami a kapcsolat felbomlásához vezethet.
Integrál Családállítás Képzőműhely
Bedő Nóra és Kemény Péter együttműködésének gyümölcseként született meg a képzés. Rengeteg saját tudásuk mellett (Családállítás, Pszichodráma, Szomatodráma, Bodywork, Hipnoterápia, Integrál Akadémia, stb.) , saját személyiségük ad hatalmas tágasságot a módszernek, miközben figyelembe veszi a Szeretet Rendjét. A Hellingeri alapokat megtartva és meghaladva új értelmet ad a Családállítás fogalmának.
Mi az az Integrál Családállítás?
Integrál Emberkép dióhéjban:
Az Integrál Családállítás az Integrál Emberkép alapján dolgozik. Ken Wilber amerikai filozófus és író dolgozta ki az Integrál Pszichológia elméletét, amelynek egyik leggyakrabban használt része a tudatszintek elmélete, amely szervesen kapcsolódik a fejlődéslélektanhoz. A fejlődési szintek, amelyeken végigmegyünk életünkben, nagyjából a következők: magzat ,csecsemő, kisgyermek, óvodás, kisiskolás, kamasz, felnőtt, kiteljesedett felnőtt, transzperszonális szintek (pszichikus érzékelés, Archetípusok, Egység, Nondualitás). Ezek a szintek amellett, hogy követik egymást, és egy-egy lépcső nem átugorható a fejlődésben, folyamatosan bennünk is vannak minden pillanatban. Tehát minden pillanatban van egy megvilágosodott részünk, vagy éppen egy kisgyermeki részünk, akkor is, ha nem vagyunk rá tudatosak.
Módszeri integráció:
Az állításokban organikusan ötvöződnek különböző állítási és más módszertanok az Itt és Most-nak megfelelően. Amikor személyiség szintű düh jelenik meg anya vagy apa felé, akkor dramatikus elemekhez nyúlok. Ha pl. egy magzatkori történet jelenik meg a probléma hátterében, akkor a bodyworköt, érintés terápiát hívom segítségül. Az oldásokat energetikai szinteken is segítem.
Nem “csak” Transzgeneráció:
A hagyományos családállításoktól eltérően itt karmikus lenyomatokkal, hajlandóságokkal is foglalkozunk. Ezeknek a karmáknak megfelelően választunk magunknak családot, klánt, amikor leszületünk, hogy ebben az életben tapasztaljunk és fejlődjünk. Nagyon gyakran van viszont, hogy a karmában keressük annak a problémának az okát, amelynek megoldása ebben az életben, vagy a transzgenerációban van. Viszont mivel ez utóbbiak közelebb vannak hozzánk, általában nehezebb is rájuk nézni, kapcsolódni hozzájuk. Célom az állításokon az, hogy bármely síkokat is nézzük, azok a kliensben elfogadásra és egyensúlyra leljenek.
Egyéni folyamatokat is kísérek, ezért szemléletem folyamat orientált és figyelembe veszema személyiség szintű elakadásokat is. Ez azt jelenti, hogy az állítások hatalmas változást hozhatnak, de emellett gyakran szükség van mélyebb átdolgozásra, egyéni folyamatra is, a témától függően.